تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۲۱۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع شستا ۱۴۰۲ | چه میزان سود تصویب شد؟

‌می‌متالز - امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با حضور ۹۰ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مجمع گزارش فعالیت هیات مدیره منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۳/۳۱ و نیز تقسیم سود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت:

معرفی شرکت

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۰ در بخش هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی در بازار دوم بورس درج و ۱۰ درصد از سهام آن در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۷ در بازار بورس اوراق تهران پذیرفته شد. موضوع فعالیت اصلی شرکت مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازار‌های سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است.

هلدینگ‌های شستا

شستا هم اکنون در قالب ۹ هلدینگ در حوزه‌های مختلف مشغول به کار است: از میان ۹ هلدینگ تابعه شستا، ۶ هلدینگ تاپیکو، تاصیکو، صباتامین، سیمان تامین و حکشتی بورسی بوده و مراحل ورود به بورس ۳ هلدینگ دیگر شامل صنایع عمومی تامین، مدیریت توسعه انرژی تامین و خدمات ارتباطی رایتل در حال انجام است.

صورت سود و زیان شرکت اصلی

مجمع شستا ۱۴۰۲ | چه میزان سود تصویب شد؟

سهم هلدینگ‌ها از پرتفوی شستا

از منظر بهای تمام شده سهم هلدینگ‌ها از پرتفوی شستا به قرار زیر است:

مجمع شستا ۱۴۰۲ | چه میزان سود تصویب شد؟

سوالات مطرح شده در مجمع

شرکت دماوند به ارزش ۲۰ همت، بیش از ۴۰ همت به تاپیکو داده شد، پاسخگو باشید؟ معامله توسط تاپیکو انجام شده و تذکرات و مصوبات لازم رو قبل از انجام معامله برای تاپیکو ارسال کردیم.

بازدهی شستا از سکه کمتر بوده چه برنامه‌ای برای ارتقا دارید؟ آیا بهتر از ۲ سال پیش عمل کرده اید؟ بله بهتر عمل کردیم و دو سال پیش ۳۵ همت سود بوده که ۱۲ همت آن قابل تقسیم نبوده و امسال ۳۴ همت سود از درآمد عملیاتی داریم و برای اولین بار برنامه راهبردی ارائه دادیم و ۱۶۶ شرکت شستا دارای برنامه تحول است.

برآوردی از شرکت ستاره خلیج فارس دارید؟ مجوز‌های لازم برای عرضه اولیه ستاره گرفته شده و تا عرضه نشود برآورد دقیقی ازین شرکت نداریم.

بیشتر شرکت‌های بورسی در حال تجدید ارزیابی هستند آیا شما هم تجدید ارزیابی انجام می‌دهید؟ ما نیز لاجرم به تجدید ارزیابی هستیم و البته شستا ۱۶ همت تجدید افزایش سرمایه در شرکت‌ها داشته است.

مشکل خمیر‌های بیستون مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ تاپیکو مشکل بیستون را شناسایی کرده و تسهیلاتی فراهم کرده و قرارداد ۱۸ ماهه است تا به تولید برسیم.

صبا تامین از عرضه اولیه تا اکنون در ضرر هستیم توضیح بدهید؟ سهم صباتامین ۱۲۰۰ بوده که با افزایش سرمایه به ۳۰۵ تومان رسیده و تقریبا ۳ برابر شده است.

تجدید ارزیابی سیمان فارس انجام شد؟ ارزش کارشناسی شده آن چه میزان است؟ بحث کمیسیون ماده ۵ در حال ابلاغ است و برآوردش ۵ همت است و البته تجدید ارزیابی انجام شده و مراحل قانونی پیگیری می‌شود.

سود سال آینده چقدر پیش بینی می‌شود؟ با برنامه‌های ما و اصلاح پرتفوی شستا به سود قابل افتخاری دست می‌یابیم.

سودآوری و استراتژی و آینده‌ی سود دماوند را با اعداد و رقم بیان کنید؟ ما در دو مجمع پاسخ گفتیم، تحلیل سرمایه گذاری است و نیازمند زمان است و هماهنگ شود تا حضوری پاسخگو باشیم.

مصوبات مجمع شستا

صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۹۲/۳/۳۱ در مجمع تصویب شد.

سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی انتخاب شد.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه درج آگهی شرکت تصویب شد.

حق حضور اعضای غیرموظف ۱۴۰۲ برای هر جلسه ۴۶۰۰۰۰۰ تومان که دو ماه در جلسه برگزار می‌شود تصویب شد.

سود قابل تقسیم ۳۴.۲ همت بود که ۹۰ درصد آن تقسیم و تصویب شد که به ازای هر سهم ۱۸۸ ریال تصویب شد.

برنامه راهبردی شرکت و بودجه آن و کلیاتش مورد تصویب مجمع قرار گرفت؛ و در پایان تغییر بند‌های اساسنامه بر اساس ابلاغیه سازمان بورس تصویب شد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده